Sayfalar

Kurt Cobain İntihar Notu

Boodah'a

Daha çocukça şikayetleri olan. Tükenmiş,deneyimli bir ahmağın ağzından konuşuyor olmak. Bu bayağı kolay anlaşılabilir bir not olmalı. Yıllar boyunca,diyelim ki,cemiyetimizin serbestliği ve benimsemesi ile ilgili ahlak punk rock 101 derslerinden alınan öğütlerin ne kadar doğru olduğunu kanıtlamıştır. çok uzun yıllardır okuyup yazmakla birlikte dinlemekten,yaratmaktan da olduğu gibi heyecan almadım. Bunlar için kelimelerle anlatılamayacak bir suçluluk duyuyorum. mesela sahne arkasındayken ve ışıklar sönüp kalabalığın çılgın tezahüratı karşısında,beni hayran olduğum ve kıskandığım Freddy Mercury'e olduğu gibi etkilemedi. Gerçek şu ki sizi aptal yerine koyamam. Hiç birinizi. Bu basitçe ne sizin ne de benim için adil değil. Aklıma gelen en kötü suç, insanlara karşı sahtekarlık yapıp %100 eğleniyormuşum gibi görünerek dolap çevirmek. Bazen sahneye çıkmadan önce saati yumruklamak, zamanı durdurmak geçiyor içimden. Kulisteyken, ışıklar söndüğünde duyduğum çığlıklar da etkilemiyor beni.

Gücümün yettiğince değer vermek için her şeyi denedim ve deniyorum. Tanrım,inan bana deniyorum,ama bu yeterli olmuyor. Benim ve bizim birçok insanı etkilediğimiz ve eğlendirdiğimiz gerçeğine saygı duyuyorum. Elden kaybolduktan sonra kıymet veren biri,o narsistlerden biri olur. Ben çok hassasım. Bir zamanlar bir çocukken sahip olduğum hevesi yeniden kazanmak için biraz uyuşmaya ihtiyacım var. Son üç turumuzda şahsen tanıdıklarıma ve müziğimizin hayranı olan tüm insanlara daha çok değer verdim,ama hala herkes için beslediğim asabiyet,suçluluk ve anlayışı aşamadım. Hepinizin içinde iyilik var ve sanırım insanları çok fazla seviyorum. Öyle çok ki bu beni mutsuz hissettiriyor. Üzgün,küçük,hassas,değer vermeyen balık burcu. İsa oğlum!neden tadını çıkarmıyorsunuz? Bilmiyorum!ihtiras ve anlayış yemini eden cazibeli bir karım var ve bana eski halimi çok fazla hatırlatan bir kızım. Sevgi ve neşe dolu,her gördüğü insanı öpüyor çünkü herkes çok iyidir ve ona kimse zarar vermez! Frances' in üzgün,kendine zarar veren,ölü bir rock' çı olduğumu düşünecek olmasına dayanamıyorum. İyi yapıyorum,çok iyi Ve minnettarım,ama yedi yaşından beri insanlara karşı genel bir nefret duydum...sırf insanlara iyi geçinmek ve anlayış sahibi olmak çok kolay görünüyor diye. Anlayış! sanırım sadece insanları çok sevdiğim ve onlara çok üzüldüğüm için. Geçen yıllar boyunca mektuplarınız ve ilginiz için alevler içindeki mide ağrısı cehenneminden hepinize teşekkür ediyorum. Ben çok kararsızım, ümitsizim! Artık eski tutkum yok,ve şunu hatırla,sönüp gitmektense yanmak daha iyidir(bu sözler,Neil Young'ın hey,hey,my,my... adlı şarkısındandır). Barış, sevgi ve hoşgörü dileğiyle

Francis ve Courtney ben sizin yanınızda olacağım

Lütfen Courtney devam et,

Francis için,
onun hayatı için ki ben olmadan daha mutlu olacak.Sizi seviyorum, sizi seviyorum"


Hamiş: 1)Bu mektubun son bölümlerini Kurt'un yazmadığı aslında bunun da bir intihar notu değil, sadece Nirvana'dan ayrılmak istediği için yazmış olduğu bir açıklama olduğu söyleniyor. Kızı Francis ve karısı Courtney'e hitap ettiği bölümlerin Courtney'nin el yazısıyla yazılmış olduğu iddia ediliyor. Ayrıca Kurt'un kanında bir insanı öldürmeye yetecek kadar uyuşturucunun 3 katının olduğu açıklanmış. Bildiğimiz üzere Kurt tabancayla kendini vurmuştu. E bu durumda o kadar eroin alıp değil tabancayla kendini vurması, elini kımıldatabilmesi bile olanaksız görünüyor. Ayrıca o kadar uyuşturucu aldıktan sonra zaten yıllardır bunu kullanan biri olarak hangi dozun ölümle sonlanacağını bilir ve bir de tabancayla vurmaz kendini. Courtney Love ile ilgili birçok iddia da var. Herkesin ondan korkması, adli tıp doktorunun onun eski arkadaşı olması(olayla ilgili parmak izleri çok sonra alınmış), bu konuda konuşmak isteyen bir çok kişiyi tehdit etmesi -yıllar önceki Vanity Fair olayına da değinmişler yazarlar. Garip geliyor insana tabii. (Neydi o olay: Vanity Fair yazarı Lynn Hirchberg, Cobainlerin uyuşturucu içinde boğulduklarını yazmıştı. Cobainler de resmi ve gayri resmi yollardan, iddialara göre şiddete de başvurarak kadına hayatı cehennem etmişler).
2)Bu olayla birlikte dünyanın pek çok yerinde yüzlerce genç Kurt'un izinden giderek intihar etmiş veya intihar girişiminde bulunmuş. En çok intihar Fransa ve Kanada'da yaşanmış. Bu olaylar Türkiye'ye de sıçramış. İstanbulda bir genç kız Kurt'un mektubunun aynısını yazmış elveda notu olarak ve babasının tabancasıyla kendisini vurmuş. Eğer bu dava da kayıtlara intihar değil de cinayet olarak geçseydi, bir çok genç hala hayatta olacakmış. İnsanlar belki de bu sebeple konunun üzerine bu kadar düştüler. Tabi Kurt'un sevilen ve popüler biri olmasının payı da yadsınamaz.

0 sesleniş: