Sayfalar

Çubuk Nimeti




  • Eğitim sisteminin çarklılarında yer alan biri olarak, son yapılan değişikliklerin bizi ve gelecek nesilleri ne kadar zor durumda bıraktığını anlatmak istiyorum.
  • Eskiden alanlar fm(fen-matematik), tm(türkçe matematik), ts(türkçe sosyal) diye 3'e ayrılırdu ve ilgili alandaki öğrenciler farklı dersler görürlerdi. Mesela fm'ler biyoloji, kimya, fizik; ts'lerse sanat tarihi, sosyoloji işliyorlardı ekstradan. Ama ortak dersler de vardı edebiyat, matematik, dil anlatım, coğrafya ve tarih gibi. Bunları her alandaki öğrenci görmek zorundaydı. Fakat aynı dersin saat sayıları alanlara göre değişiyordu gelgelelim aynı müfredat takip edildiğinden eşit sayıda konu anlatılırdı bu yüzden de bi boşluk oluşurdu. Tm'ler(ben de bir tm'ydim) dil anlatım derslerinde falan kitap okurdu. Biz tm'ler neredeyse hiçbir ekstra derse sahip değildik. Fm'lerin programı daha yoğundu
  • Sonra bir karar; alanların üniversite yerleştirmelerinde etkisi kalktı! Çaaat acı gerçek çarpar yüzümüze şrank! Fmler herşeyi biliyor be, 3 sene hem fen gördüler hem edebiyat, biz bi halt işlemedik fenmiş fizikmiş unuttuk gitti. Hoppalaa! Evet bütün fm'ler şanslarını bir de tm'de deneyecekler artık. Hepimize hayırlı uğurlu olsun demiştik...Bu yıl da duyurdular ki efendim artık alanlar temelli kalkmış herkes ortak müfredata geçmiş! Ne ne ne! Elimden gelse hepsini bir kaşık suda boğacaktım. Yıllardır söyleniyor herkesin farklı bir zeka türü vardır, yetenekleri farklı farklıdır diye. Ama çubukçu nimetin umurunda mı? Çoklu zeka kuramı diye bir şey duydunuz mu sayın bayan?http://tr.wikipedia.org/wiki/Çoklu_zekâ_kuramı .Az ve öz anlatılmış burada mesela.
  • Sözel-dilsel zeka
    Matematiksel-mantıksal zeka
    Görsel-uzamsal zeka
    Müziksel-ritmik zeka
    Bedensel-kinestetik zeka
    Kişilerarası zeka
    İçsel zeka
    Doğasal zeka
    Varoluşsal zeka
  • Türkiye'de matematiksel-mantıksal zekanız çekinikse, körelmişse, sergilenemiyorsa, vay halinize! Çünkü 12 yıl boyunca siz eşekler gibi matematik göreceksiniz. Sevmiyor musunuz siz yazar şair, moda tasarımcısı, ressam mı olmak istiyorsunuz? Evet siz istemeye devam edin ve biz rüyalarda buluşalım.
  • Ya da resim derslerinde çöp adam mı çizebiliyorsunuz natür mort çizeceksiniz hiç şansınız yok. Ortaokulda bi kere sesimi yeterince kalın çıkaramadım İstiklal Marşı'nı okurken diye 3 almıştım. Benim sesim ince napıyım batasıca diyaframı da kullanamamıştım.
  • Nimet her zekanın bir nimeti vardır yapma. Ben matematik işleyeceğime günde bi kitap okurum. Valla yaparım bunu. Üstelik kitap alırım piyasaya da can veririm.
  • Kısacası alanlaşma ortaokulda başlamalıydı lise geç bile. O zamandan bazı seçmeli dersler olmalı ama döneme değil kişiye özel. Bizim seçmeliler hep sınıfça. Sınıfları düzenlerken de kura çekiyorlar. Almanya'da mesela; bakıyor, gözlem yapıyor öğretmen; bu çocuğun neye yeteneği var neyi kotarır neyi sever neyden nefret eder diye. Sonra da yönlendirme yapılıyor. Bizde her şey öğrencinin kendisinde başlayıp bitiyor sonra üniversite de bir sürü kişi gittiği bölümden memnun kalmıyor.
  • Baktım Nimet Çubukçu İstanbul Hukuk Fakültesi mezunuymuş. Sorarım ne anlar bu insan sistemden eğitimden? Bi psikolog mu, sosyolog mu, pediastrist mi, öğretmen mi yoo avukat!
  • Aman zaten bu ülkede ne olması gerektiği gibi yapılıyor, nizam intizam adına bir şey mi var, baştansavma bizim göbek adımız sen kendini fasülyeden nimet mi sandın diyorsanız e ne diyim haklısınız!

0 sesleniş: