Sayfalar

Çocuk ve Bilinçaltı

-İnsanlar neden sinirlendiklerinde küfrederler?
-Çünkü rahatlarlar.
-Nasıl rahatlarlar?
-Bilinçaltlarına baskı yapmayı kısa süreliğine bırakarak.
-Bilinçaltı ne?
-Bi depo gibi düşün, yerli yersiz hayatındaki çoğu şeyi oraya depo edersin.
-Oraya neden baskı yapıyım?
-Duyguların, düşüncelerin yüzeye çıkıp, bilincine ulaşmasın diye.
-Hangi duygular var ki orda?
-Şiddet, cinsellik.
-Ayıp şeyler yani?
-Ayıp sayılan şeyler.
-Neden ayıp onlar?
-Ih mıh gel sana çikolata veriyim
( ilkokul 4'e geçmiş kuzenimle yaptığım konuşma sonucu çocuğun psikolojisini bozmuş olabileceğim ihtimali beni ürpertti. Bi çocuğum olursa bi gün parmağını emerse aha işte oral evreye geçtin yavrucum mu diyeceğim!? Bi daha çocuklarla çizgifilm dışında konuşan ne olsun!)

8 sesleniş:

Burak Özkan dedi ki...

konuşmanın akışı esnasında, içinde oluşan tedirginliği sanki tahmin edebiliyorum.

-ulan neden girdim ki bu konuya, kendime anlattığım gibi nasıl anlatıyım.

hah!

Pink Freud dedi ki...

hele ya annesine anlatırsa korkusu var ya bitirdi beni .d

Burak Özkan dedi ki...

ahah. ben de bir keresinde 13-14 yaşlarında ki yeğenlerime, bir insanın öfkesinin ve bağrışlarının ona yakın olan diğer insanları da nasıl etkileyebileceğinden bahsetmiştim. sonrasında yeğenim bunu kuzenim olan annesine söylemişti. annesi de, "ben o kadar aptal mıyım, bir başkasının öfkesinden etkileniyim" dedi. neyse ki bunu benim anlattığımı bilmiyordu; mal gibi kaldım bunu duyunca. ben kim, yeğenlerime insan psikolojisinden bahsetmek kim? :)
ama anlatması keyifliydi. yani okuyorsun, okuyorsun; ama bunları kime anlatıyorsun; öyle değil mi?

Pink Freud dedi ki...

Bi şeyler anlatma isteğiyle yanıp tutuşurken bazen yanılgıya düşebiliyoruz.
Şöyle ki insanlar da bardak gibidirler belirli miktarda su(bilgi) koymak gerekir ve ne kadar su koyarsan koy hacimleri ölçüsünde dolarlar. Bardağı taşırmamak kişiye göre ayarlamak lazım.d

Burak Özkan dedi ki...

pek tabi sevgili pinkyfreud; pek tabi.

bu arada hem Freud hem Pink Floyd; ne hoş valla.

Ama Jung tercihimdir.

Pink Freud dedi ki...

Bence
1)Sigmund Freud
2)Wilhelm Reich
ama Jung da iyidir ve onu nedense Einstein'la özdeşleştiririm, ikisi de ufuklar açar, klasik olgulara boyutlar kazandırırlar. Yani "aa bilmediğim ve bilemeyeceğim ne kadar çok şey var" sendromu yaşatırlar insana.

Burak Özkan dedi ki...

Jung bir yandan da en rahat okunabilen adam diğer şahıslara nazaran.

Reich'e gelince, ona henüz kapılabilmiş değilim ama buna rağmen dünyası beni çok etkiliyor. Yağmur yağdırma, orgon falan. Reic deyince, aklıma Kinsey geldi bir de; o da az-çok Reich ile aynı kafalarda bir adamdır.

nox dedi ki...

kuzenin zekice sormuş..
ve sorular böyle engellenip sen anlamazsın deniliyor...
bırak sorsun,bırak yanıtla ama ince dikkatli bir şekilde