Sayfalar

Sevgili İnsanlar Taraf Olmayı Abartmayınız

32. Günü izliyorum da pedofiliklere ilaçla hormon dengesi sağlama cezasından konuşuluyor.
Ama öyle bir çarpıtıldı ki "insanlar hadım edilecek bu fiziksel cezadır ilkeldir ortaçağ zihniyeti" diye yaygara koparıldı.
İşte bu pedofili olayı tekrar tekrar devam ediyorsa ve kişi iflah olmuyorsa kontrol amaçlı kimyasallar kullanılacakmış aynı uygulama Avrupa ülkelerinde de mevcutmuş fakat yasa tasarısı iktidar tarafından sunuldu diye yersiz şekilde eleştiriliyor.
Bozuk saat bile günde iki defa doğru ölçer zamanı.
Yin-yang diye bir şey var yahu.
At gözlükleriyle bakıp burun kıvırmayın her şeye.
Tek taraf olacağız diye diyalektiği yani gelişimi önlüyorsunuz hem iktidar hem muhalefet.
Ne olacak bu memleketin hali? Hala sinirliyim.

24 sesleniş:

İnsan olun biraz... dedi ki...

Keşke blogum uygun olsa da bu konu hakkında yazsam diye ne zaman düşünsem sen imdadıma yetişiyorsun.
Cezaya karşıyım ancak benim ki cezalarla ilgili genel bir tavır...

gerisi önemli değil... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
piktobet dedi ki...

doğru olan zamandır yine de, saat değil.

Profösör dedi ki...

herkes özgürce konuşlmalı ve tartışmalı.. Yanlış olsa da..

Pink Freud dedi ki...

İnsan olun biraz; katille empati yapınca özgürlüğü savunup cezaya karşı oluyorum maktülle empati yapınca da cezayı özgürlük adına en gerekli yaptırım kabul ediyorum.
Bu arada blogunuzda genel konularınız dışınıza çıktığınız metinleri zevkle okuyorum özbütün kardeşler yazısı gibi :)

Gerisi önemli değil; başlıkta seslendiğim gruba tam tamına uyan bir örnek oluşturdun ve ben buna üzüldüm.
Tabii ki de bahsettiğin cezalar uygulansın istemem ama bu bambaşka zaten sadece bir yıllığına uygulanıyor ve "aa küçük çocuğa tacizde bulunmuş keselim bi yerlerini!" mantığı yok. Suçtan vazgeçmiyorsa başka çocukların zarar görmesinin engellenmesi adına.
Eğer müebbet alsınlar diyorsan o başka.

piktobet; anlatmaya çalıştığım şey basit kelimelere oyunlarına gerek yok diye düşünüyorum.

Prof; evet doğru.

gerisi önemli değil... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pink Freud dedi ki...

Böyle bi yere varamayız ben de sizin mantığınıza eksik derim uzar gider madem bu kadar eleştiriyorsunuz daha iyi bir çözüm bulun bakalım?

gerisi önemli değil... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Burak Özkan dedi ki...

Haberlerde de, hadım edilecek diye okumuştum ve şaşırmıştım. Çünkü hadım etmek apayrı bir olay. Ama kimyasal ilaç ile testestoron hormonlarında oynama yapmak aynı şey değil. Tabi, şu an ki uygulama tam olarak nedir tam bilmiyorum, öncesinde bir psikolojik tedavi uygulanıyor mu uygulanmıyor mu gibisinden. Ama bu ilacın kullanılmaya başlanması için de anladığım kadarıyla pedofilinin devamlılığı gerekiyormuş. O saçma geldi biraz. Sanki ilaca başlamak için gerekli olan bir 'çocuk' sayısı varmış gibi.

Buradan yola çıkarak Bob Dylan'ın Blowing in the wind parçasını dinleyebiliriz.

Pink Freud dedi ki...

Ona bakarsak teoride devlete ben de karşıyım ama devlet olmasa bile mutlaka daha güçlü olanın sözü geçecek.
Antidepresanları baz alalım insanları duygu ekstremlerinden korumak için üretilmiştir ve aynı zamanda cinsel isteği de azaltır. Bu gibi bir kimyasalı kullanan insanların cinayet işleyeceğini de nereden çıkardınız?
Sizin verdiğiniz ceza daha katı ve pratikte uygulanması pek olanaklı değil. Bir ömür boyu toplumdan tecrit ediyorsunuz suçluları oysa diğer türlü bir nevi tedavi görüyorlar.
Pedofili bir seçim değildir olamaz da ve bu durumun tedavi edilmesi hem o kişi hem de toplum adına faydalı olacaktır.
Siz de şöyle düşünün; pedofilik bir baba hayatı boyunca çocuklarından uzak mı tutulsun ya da ilaç kullanarak tedavi mi görsün?
Hangisi daha mantıklı?

Adsız dedi ki...

bence bu kanuni uygulama insana zarar vermekle ilişkili değil.çünkü ortada zaten korunamamış ve zarar görmüş bir insan var.eğer bir insan mağdur olmuşsa, bunun sebeplerinden biri de cezanın yeteri kadar caydırıcı olmaması olabilir.bu uygulamanın yararı uzun vadede anlaşılabilir gibi geliyor.caydırıcılık açısından kısasa kısas gibi aslında.nasıl ki tecavüze uğrayan kişinin psikolojisi bozuluyorsa,tecavüz edeninki de bozuluyordur, ama bunun farkında olmayabiliyordur.insanın birine zarar vermeye ihtiyacı olduğunu düşünmesi, bunu gerçekten istediği anlamına gelmiyor.farkındalık, bu gibi bir durumda böyle cezalarla sağlanabilir belki.

Pink Freud dedi ki...

Burak; bu yorumunu sevdim! .d
Şarkıyı da sevdiğimden olsa gerek.
İşte bu ceza kişilere mükerrer durumlarda verilecekmiş. Ona rağmen karşı çıkılmasına anlam veremiyorum.
Tek bir tanesi yeter de artar bence.

Yeşim; evet caydırıcı ceza verilmesi gerekiyor. Ama illa bu verilecek kimyasalın insanların psikolojisini bozacağı da nereden çıkarılıyor ki?
Hemen komplo teorisi üretilmeye başlanıyor.
Evet üstelik bu kişinin iradesinden bağımsız bir zaaf bir hastalık olabilir. Tedavisi lazım.

HAYAL dedi ki...

Bu tarz konularda empati kuramıyorum,kurmak da istemiyorum açıkçası.Bu insanlar bir çocuğun hayatını daha başlamadan bitiriyorlar,oluşturdukları yıkım tarif edilemez.Ve gitgide artan bu suçlarda kesinlikle radikal cezalar uygulanmalı bir an önce.

piktobet dedi ki...

@Pinky Freud: bu "derin" görüşümün basit bir sözcük oyunu olarak değerlendirilmesi öldürüyor beni.

@gerisi önemli değil...: "devletin bir şiddet aygıtı olduğu ve insan bedenine zarar verme hakkı bulunmadığı" yolundaki söyleminize katılmamak elde değil.

AlpereplA dedi ki...

"Eğer elin seni günaha sokuyorsa, onu kes at; çolak olarak hayata erişmen iki elli olarak ateşe gitmenden iyidir." Markos-9/43

Ben olayı ateşe bağlamak istemiyorum o yüzden olayı burası için düşünürsek: Sadece zevk için suç işleyen tecavüzcüler, hırsızlar, katiller için Dünya zaten cehennem hayatıdır hiç bir şeyden zevk alamadıkları için bunu yaparlar.

Caydırıcı ceza dediğimiz şeylerin önce ufak bir kısmı yada daha hafif bir ceza uygulanabilir. Tabi bunun hadım etmeden önce sünnet edelim yada elini kesmeden parmağını keselim şeklinde anlaşılmamasını umuyorum. Bu suç devam ederse de gerekli işlemler yapılmalı ve hafif cezalarla kurtulmamalı insanlar.

Umarım bu sefer az saçmalamışımdır.

duyguözbağcı dedi ki...

http://yarimbirocker.blogspot.com/2011/02/kimyasal-hadm.html

senin yazına yorum yapacak kadar toparlayamadığım fikirlerimi yazdım kendi bloguma ve ilk bu blogdaki bir yazıdan feyz alarak düşünmeye başladığım içinse yazıya senden bahsederek başladım. haberin olsun. :)

gerisi önemli değil... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pink Freud dedi ki...

Gerisi önemli değil; otomatik portakalı izledim ve iki uygulamayı aynı kefeye koyamıyorum.
Çocuklar işin içine girince hassasım fark ettiyseniz tecavüzden değil çocuk tecavüzünden bahsediyorum sürekli ve açıkçası o kadar öfke duyuyorum ki onlara her şey müstehak raddesindeyim. Böyle bir tedavinin onlara verilmiş bi şans olduğu düşüncesindeyim. Eğer çocuklara böyle davranmak kendi seçimleriyse de idam bile edilebilirler hatta lime lime edilsinler anlatabiliyor muyum?
Sakın bunu genelleme yanlışına düşmeyin ilk yorumdan beri aynı şeyi yapıyorsunuz sıkıldım.
Burada neyin suç olup olmadığını da sorgulamıyorum ki mesela hırsızlık bana göre suç kapsamına dahil edilemez.
Hatta bana göre yegane ceza alması gereken davranış çocuklarla ilintili olanlarıdır.
Diğer bir konuysa her insanın özgür olmak istemeyeceğidir hatta böyle olduğunu düşünmemek adına dine bağlanan insanlar da vardır ben de Karamazov Kardeşleri okumanızı önereyim o zaman.

Pink Freud dedi ki...

Hayal; zaten pedofiliklerle empati kuramıyorum kurmam da.
Genel olarak suçlu kavramı için söylemiştim onu.
Bu kişilere çok fazla hınç duyuyorum dediğin gibi her türlü radikal cezayı hakediyorlar bence de.

piktobet; sizin de bahsettiğim konuyu genellemeniz beni öldürüyor. Bu böylesine soğukkanlı ya da mantıklı olmaya çalışılarak değerlendirilecek bir mesele değil.
Ayrıca "derin" sözünüze gelecek olursak gerçekten de derine inelim ve zamansızlığın ispatlığından bahsedelim yani doğru zamanın olmayacağından böylece uzasın uzasın...

npv; keşke incilden alıntı yapmasaymışsın...

Duygu; okudum yazını, haber verdiğin için teşekkürler :)

leon dedi ki...

vay tartışmalar çok güzelmiş.işin güzel yanı iki tarafta haklı yanlar mevcut:)ama gerisi önemli değilin dediği hadım edilme(öyle kabul edelim şimdilk)durumunda kişi başka suçlara yönelebilir.ki aslında cinsel gücünü kaybeden bir erkekden her şey beklenebilir(doğal olmadan).aa iyileştim artık demez o adam.tam tersi değer verdiği bir şey gitmiş olur.çünkü durumu hastalık olarak görmez.ayrıca bir insan pedofili hastası diye illa suç işleyecek değil.inanın toplumda böyle hasta olup kendini toplumdan dışlayanlar da var.demek ki mesele sadece fiziksel değil.aynı zamanda kötü olmakla da alakalı.

asıl mesele de devlete karşı olmak mı olmamak mı? eğer devlete karşıyım diyorsan devletin herhangi bir cezasını ya da iyi bir şeyini dahi kabul edemezsin.temelde hata olur.kısaca bu tartışmanın odak noktası devlet lazım mı değil mi?buna verilen cevap ceza konusunda cevabı da verir.

son olarak kitaplardan yola çıkmayalım bence.çok uzar o zaman iş.:)

pink:kusura bakma çok geç bir yorum oldu ama yazıları okuyunca edemedim yorum yapmadanİ:)
saygılar.

Pink Freud dedi ki...

Şimdikinden daha iyi bir işleyiş olacağına ihtimal verildiğinde kendi çıkarım olmaksızın aktif halde otoriteye karşı olurum. Devlete, cezaya karşıyım deyip sorunlara akılcı ve uygulanabilir çözüm bulamayan insanların görüşlerini dikkate değer bulmuyorum.
Hangi realist insan bütün insanlığın özgür eşit ve adaletli bir yaşam sürebileceğini iddia edebilir ki? Adına düzen demesek de dünyada hükmeden mutlaka bir erk bulunacak. Bizim amacımız bu gücü yadsımak değil törpülemek olmalı. Boş söylemlerle gerçekleştiremeyeceklerimiz yerine aktüaliteyi iyileştirmeye çalışalım.
Zaten konunun bu kadar saptırılmasından rahatsız oldum ben çocuklar heba olmasın diyorum ama illa farklı yerlere çekilicek

leon dedi ki...

ya ben bi fikir bile sunmadım ki tartışmanızın içeriğine odaklanmaya çalıştım konudan uzaklaşıldıüı için aranızdaki konuşmaya yönelik bir şey söyledim.biz de çocuklar kötü bir şey yaşasın istemeyiz herhalde.ama ceza yöntemi konumuz diyorsan eğer ben bu ceza yöntemine katılamam belki hapis hayatı daha doğru olabilir.sonuçta dediğim gibi pedofili bir hastanın çocukşlarıyla olması yanlış hormanel anlamda düzeltilse de çünkü kendisi mutlu olmayacak ve kötü bir birey olmaya devam edecek bu yüzden hapis ya da uzaklaştırılma daha iyi.ama illa hapis meselesine karşıyım deniliyorsa belçik abd gibi ülkelerdeki giib çip yöntemi de uygulanabilir ancak yine kendi çocuğu dahi olsa çocuklardna uzak olmalı.bir de neden kızdın anlamadım bana :(neyse sonuçta meseleye de değindim sanmıştım.

devlet meselesine gelince de ben karşıyım ya da yanındayım da demedim sadece devlete karşıyım diyen birinin devlet uygulamasına (ne olursa olsun ne kadar akıllıca olursa olsun katılamayacağı idi.bunu da senin devlete ben de karşıyım yorumundan çıkarak yazdım)
bu yorum da teoride ayrıca :)

sonuç olarak ben sırf iktidardan dolayı kimyasal ilaç meselesini eleştirmiyorum.eleştirim pedofili suçlusunun suçlu olmasında tek etkenin hormon olmaması.

neyse çok uzattım kızdırdığım ya da konuyu yanlış yere çektiğim için özür dilerim :)

Pink Freud dedi ki...

Ya kızdığım kişi sen değilsin. Pratik hayatla ilgili yararlı bir fikri olmayıp teoride takılıp kalanlar. Anlatabiliyor muyum?
Bir de çip meselesinden ayrıntılı bahsetmeni rica etsem?
İfade koymayınca sinirlendiğimi düşünüyorsun da gayet normal bi ruh halinde yazmıştım şu anda da stabilim gayet.d

leon dedi ki...

ok benim bloga yazdım görürsün :)