Sayfalar

Kemikleri Mezarlarında Takla Atan Sembolistler ve Freud

Edebiyat öğretmenimizin Sartre'ı satır, Verlaine'i verlayn, Rimbaud'yu da rimbaud diye okuması beni benden aldı.
Jan Pal Satır nedir ya?
Üstelik Baudelaire ile Rimbaud arasında ilişki olduğunu iddia etti. Of Verlaine Rimbaud ikilisi olmasın o? Bu arada Verlaine'nin ne kadar fırtınalı bir hayatı var öyle...
Bu kadarla kalsa gene iyi. Sürrealizmden bahsetmek için Freud'u anlatmaya kalkıştı.
"-Evet arkadaşlar Freud bir psikolog edebiyatçı falan değil yani." Kayıtsız kalamayan ben;
"-Psikiyatrist psikiyatrist!" diye bir kaç kez haykırdım. İçimden tıp okudu, nörolog aslında diye geçiriyorum ama söylemedim tuttum kendimi.
Sonra bizimki anlatmaya devam etti.
Üniversite yıllarımda okumuştum ben Freud'u hatta bir gün hiç unutmam otobüsteyim elimde Freud'un kitabı bir yandan okuyorum bir yandan da sıkıntıdan ceketimin fermuarımı çekiştiriyorum tam o anda ne göreyim, okuduğum sayfada insanın fermuarıyla oynaması cinsel açlık çektiğinin işaretidir yazıyordu. Hemen bıraktım o günden sonra da bir daha asla fermuarlara dokunmadım kah kah. İşte böyle Freud her şeyi cinselliğe bağlamış...
-"Şiddet... şiddet de var!" diye sesli sesli söylendim.
Bir kuramı bu kadar basitleştirmesi hatta dalga geçmesi fena halde sinirimi bozdu resmen hassas noktama dokunmuştu.
Bilgisiz cahil aşağılık pislik dedim içimden, yerimde duramadım garip davranışlarıma yanımdakiler anlam verememiş olabilir. Sonra gene her şeyi içime attım tuhaf olmamak adına bir de her zaman olduğu gibi çok bilmiş, kendini beğenmiş denilsin istemedim. Sustum.

13 sesleniş:

Jove dedi ki...

"kendi haline bırakmak" da yetersiz kalıyor böyle durumlarda di mi :)

Pink Freud dedi ki...

Kesinlikle Jove (=

leon dedi ki...

susmasaydın yav :) hatta böyle örtmenini rezil etseydin filan :) haketmiş çünkü :)

Pink Freud dedi ki...

öğretmen yazdığım için dalga mı geçiyorsun sen benimle.d
Her şeye atlamıyım usturuplu olayım biraz dedim :/

lady shave dedi ki...

:) bazen birşey bilmediğini kişinin yüzüne vurmak en iyisidir..

Profösör dedi ki...

Hayatın özü aşktır demek istemiştir. Hayatın devamı ise cinselliktir. Sartre demiyor mu; Hayat doğmaktır, üremektir, ölmektir diye. üzerinde düşünmek lazım.

Burak Özkan dedi ki...

sürrealizmden bahsetmek için konuya Freud'dan girmesi yanlış olmamış açıkçası. Sürrealizm psikolojiden oldukça besleniyor. Hatta blog camiasında bu konuyu destekler nitelikte bir de blog var: http://surrealismus.blogspot.com/

Freud'dan bahsediş şekline ise pek şaşırmadım, asıl başka türlü bahsetseydi şaşırırdım.

bir de rimbaud - verlaine ilişkisi için Total Eclipse'i tavsiye ederim.

telaffuzlara gelirsek, çok da üstünde durulacak bir şey değil sanırım ama öğretmen olması olayı biraz daha sıkıcı kılıyor tabi.

ama öte yandan seni de anlıyorum. çünkü öğretmen olarak onu dinlemen gerekiyor. :)

Pink Freud dedi ki...

lady shave; bilmem dersanede bunu yapmayı gereksiz buldum :)

Prof; evet bu güzel bi yaklaşım oldu :)

Burak; tabii ki Freud'dan bahsetmesi lazım ona ne şüphe. Ben anlatış şekline kızdım. Bahsettiğin blogu ve filmi biliyorum. İzleyeceğim ben de en kısa zamanda. Sanki daha önce de tavsiye etmiştin ya da başkası mıydı neyse.d

Burak Özkan dedi ki...

olabilir. bir ara leonarda di caprio filmlerinden bahsederken denk gelmiştir belki. :)

piktobet dedi ki...

freud, darwin ve sartré, skolastik öğretim sistemiyle yetiştirilmiş eğitimli cahillerin şeytanlarıdır ayrıca. freud'un mezarında baş aşağı durduğundan hiç kuşkum yok bu yüzden.

gerisi önemli değil... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Profösör dedi ki...

Bu arada "Değerler Eğitimi" hakkındaki görüşlerinizi sayfamda paylaşmanızdan memnuniyet duyacağız.

Pink Freud dedi ki...

piktobet; freuda bağlılığım bambaşka. kendimde keşfettiğim ve bu yüzden anrmal olduğumu düşündüğüm özelliklerin tümünü insanlığa maletti çünkü .d

gerisi önemli değil; evet gerçekten herkesin anlamasını imkansız kılan uçuk yaşamları var. düzene başkaldırıyorlar ya nasıl seviyorum onları.d

Burak; olabilir :)