Sayfalar

Matematiksel Hayat

Öyle bi dönemim olmuştu ki" iyi olmak"ı saf ve salak olmak olarak algılıyordum. Eskaza birisi bana iyi bi insan olduğumu belirtecek bir şey söylerse şahsıma hakaret edilmiş gibi davranıyordum. Ama geçti gibi hayırlısı artık.

Hayııır! 5 saniye düşündükten sonra tamamen geçmediğini şekil değiştirdiğini fark ettim. Şu anda da birisi bana iyi bi şey dediğini sanarak sen "sıcakkanlı"sın dese direkt sinirim bozulur. Genel olarak sıcak değilim sevdiklerime öyleyim derim.

Cidden ya insanları kişisel olarak 3 kategoride topluyorum; sevdiklerim, sevmediklerim ve diğerleri...
Komik oldu farkındayım da şu sevmediklerimi de nefret ettiklerim ve iğrendiklerim diye ayırabiliriz.
Sevdiğim ve nefret ettiğim insanları çok önemserim bilinçaltıma işlemişlerdir, rüyalarımda da beraberizdir. Gün içinde çoğu kez aklıma gelirler falan.
İşte neyse sevdiklerimi çok önemserim; onları mutlu etmeye, eğlendirmeye, kötü zamanlarında yanlarında olmaya çalışırım. Gerekirse korurum kollarım ama nefret ettiklerimden de tam nefret ederim yani. Güle oynaya Hitler'in eline teslim edebilirim onları içim de acımaz. İğrendiklerimi de görünce tiksinirim. Gerçekten! Elime silah verseler hadi öldür deseler onu bile yapmam istemem çünkü onları o kadar önemsemek bile tiksinç geliyor bana oysa nefret ettiklerim öyle mi? Versinler elime testeriyenin doğuşunu seyretsinler.
Diğerleri grubuna gelirsek de onlara karşı hiçbir his beslemiyorum yani. Olsalar da olur olmasalar da. Ve tanıdığım insanların çoğu bu gruba giriyor sanırım.
Ayrıca şöyle de bi durum var ki sanırım sevdiğim ve sevmediğim insanların sayısı birbirine eşit.
Yani sevdiklerime +1 sevmediklerime -1 dersem sonuç 0(sıfır) oluyor. "Diğer"leri diye kategorize ettiklerim zaten benim için bi anlam ifade etmedikleri için onlar da sıfır. Burdan genel olarak insanları önemsemediğim anlamını çıkarıyorum matematiksel olarak. Ama doğru değil. İnsanları önemsemek +1yse ve önemsememek de +2yse yani her iki duygun eşitse önemsemekle önemsememek arası bi durum çıkıyor. Belki bazen önemseyip bazen önemsememek anlamına geliyordur ya da bazı şeyleri önemseyip bazı şeyleri önemsememek.
Her şey birbirinin içinde çok eriyik durumda gibi.
Hayat da 45607594281 bilinmeyenli denklem üzerine kurulmuş sanki.
Bizden kat kat zeki yaratıkların deneysel oyuncaklarıyız!

8 sesleniş:

npv25 dedi ki...

matematiksel düşünmek konusunda daha çok yol katetmelisin :P bazıları "Herşey matematik değil duygular falan filan" der ama aslında herşey gerçekten matematik.

pinkyfreud dedi ki...

Senin gibi matematik olimpiyatlarına gitmiyorum ben :D
Ayrıca fonksiyon mu kurayım yani :D

npv25 dedi ki...

sevdiklerine x sevmediklerine -x demen lazım bilmediğin herşeye x diceksin ilk kural bu :D:D

pinkyfreud dedi ki...

Bilmediğim bi şey değil ondan

npv25 dedi ki...

sevme miktarınla sevmeme miktarın aynı değildir herhalde. herşeye 1 yada 0 demek tam benlik bişey ama olmaz yani derecelendirme yapmak lazım.

pinkyfreud dedi ki...

İşte aynı diyorum. Cidden öyle.

npv25 dedi ki...

ünlü aydın/düşünür aysun kayacı'yı sevmenle dağdaki çobanı sevmen arasında bi fark yok yani :P (bkz: dağdaki çoban ile benim oyum bir değil)

pinkyfreud dedi ki...

Evet yok. Tanımadığım insanları neden seveyim?