Sayfalar

İzmirin Sorunları

-Yıllar yılı yapmayı beceremediği metro yüzünden ulaşımı mahveden, bir sokak açıldı diye bayram ettiren İzmir belediyesini ve "yok efendim bütçeleri az mali destek göremiyorlar engelleniyorlar" diye sayıklayan parti fanatiklerini esefle kınıyorum. Her yere amaçsızca kaldırım taşı döşendi. Amaç ne cidden amaç ne? Hani olur kaldırım eskir püskür aşınır delinir tamam da gayet kendi halinde takılan, üstünde yürüyünce -aa şu kaldırımlar da yenilensin artık yetti canım" hissi vermeyen herhangi bir eksiği gediği bulunmayan taşlar sökülüp sikilip atıldı. Üçyolda metroya ulaşana kadar yapmadığım cambazlık kalmıyor. Dararrarara her yer kazılır delinir... Madem mali sıkıntı var niye Kıbrıs Şehitleri Sevgi Yolu yenilendi ki ne gerek vardı? Hem sevgi yolu salaştı eski haliyle hoştu. Hayır metro inşaat halindeyken ne diye revizyon yapacağız diye uğraşırsınız? O kaldırım taşı sıralayan işçiyi ver metroya ver metroya ki biz de rahat nefes alalım! Tek otobüsle gideceğim yere otobüs-metro-otobüs şeklinde gitmek zorunda kalıyorum ya sinirim öfkem nefretim kusmuğum her şeyim tavan yaptı hrrrr!!! Ben belediye başkanı olacağım ya yeter valla yeter. Zat-ı muhteremler derler ki izmirliler ha gayret metro on ay sonra hizmetinizde! Ve on ay geçer -aa şey ya bize 9 ay daha lazım- deyiverirler!

-Klimasız otobüslerde pencere kenarında oturup da o camı açmayı akıl edemeyen beyinsizleri ayrıca esefle protesto ediyorum. Oksijensizlikten bayılacağım birgün :/

Ah be ah burslu olsaydım şimdi altımda arabam olurdu böyle de sinirlenmezdim. Kahpe kader ağlarını ördü yine.

14 sesleniş:

gerisi önemli değil... dedi ki...

öyle deme, kaldırım taşları önemlidir :) elinde sabit bir işçi topluluğu varsa eğer çalıştıracaksın. bunun yoluda 1848 den beri kaldırım taşlarını yenilemektir :)

ve izmir istanbula her zaman on basar. en azından palmiyeleri doğal duruyor. tüm ülke arabistana benzemek için palmiye dikmekle meşgul, tüm yol ortalarına palmiye dikmekten bi hal oldu belediyeler :)

üstelik o ucube tokiler benim en son gittiğimde izmir'i sarmamıştı. o tokiler kiptaşlarlar var ya, feci feci. şehir diye yutturuyorlar herkese.

Beyaz Piyon dedi ki...

bana metro deme ya. bornova metro durağının çok yakınında yaşayan biri olarak sinir küpüyüm bu metro gürültüsüne.

Nobody dedi ki...

@gerisi önemli değil, bak seninle bugün msn de konuştuğumuz konu. Ve cuk oturmuş pinkin anlattıkları. Chp li belediyeler çalışmıyoooorrrrr:)

Pink Freud dedi ki...

gerisi önemli değil; bence o sabit işçi topluluğu acilen bitmesi gereken metro inşaatında çalıştırılmalı, kaldırımların herhangi bir aciliyeti hatta gerekliliği bile yok.d

Bir de istanbulu şahsen bilmiyorum ama üniversite için birçok arkadaş gitti ve hepsi de izmirin geri kaldığında hemfikir. Tabi bunu istanbul belediyesinin harikalığına değil izmirdekilerin tembelliğine yoruyoruz :/

Beyaz Piyon; işte ben de üçyol metroya yakın oturan biri olarak çok şikayetçiyim :/

Nobody; gerçekten de öyle bide bunu söylediğinde akpli oluveriyorsun hemen

zhenya dedi ki...

Yaaa bırak allaaaşkına, aynısı istanbulda da var. Ha babam bi yerleri söküm tekrar yapıyorlar. Metropollerde yaşamak hep zordur, o açıdan bak. Artık her yer öyle, bi yerden bi yere gidene kadar orta yerimden çatlıyorum bazen.
Ay mucks tık tık tık arabam yok iyiki, yoksa istanbul trafiğinde katil olurdum ben, öyle kolay da yırtamazdım hukukçu olarak itiraf ediyorum. Belki akli dengem yok filan dersem ammmaa... neyse burayı ceza hukuku 101 dersine çevirmeden ben sana bol sabırlar diliyorum.

gerisi önemli değil... dedi ki...

pinkyfreud: metro yapımında kaldırım taşı döşeyenleri çalıştırırsanız bu düpedüz aymazlık olur :) kalifiye eleman diye bir şey var.

nobody: chp'li bir belediye çatısı altında yaşamanın cennet olduğunun farkında değilsiniz sanırım. ciddiyim bak. alkol sorunu yok, sahiller açık, kızlı erkekli dolaşılabiliniyor. olayı ay başım çatladı noktasıyla sınırlamayın ya, valla bak, hizmeti yetersiz olabilir vs ama en büyük hizmet bence kendini özgür hissedebilmendir. hissedemiyorsan yapacak bir şey yk elbette. ya antalya da oktober fest yapılıyor, düşün gerisini. akp artık zihinlere öyle bir girmiş ki belediyecilik eşittir yol yapma, metro yapımı vs olmuş. akp girdiği ili zihinsel olarak çürütür vesselam... keşke her yeri ödp kazansa. (hala öyle bi parti var mı bilmiyorum bu arada)

not: belediyelerde çalışmıyorum bu arada.

chtrtm dedi ki...

"İzmir güzel İstanbul boktan yıkar seni hiç yoktan" nakaratının ortasından bir Ankaralı olarak giriyorum;Ankara'nın 2002de hayırlı olsun diye pankartları açılan 3 yıl kadar Üni yolumu çileler süsleyen bir beledyiyemiz var. hadi İzmir sorunu para göndermiyorlar çalıştırmıyorlar da İ. Gökçek neye sığınıyor anlamak mümkün değil. sadece pişmiş kelle gibi sırıtıyor :) En azından İstanbul ve İzmir de iyi kötü gece ulasımı var ona bile tavız.

Pink Freud dedi ki...

gerisi önemli değil; kaldırım yapımı işçilerinin aynısını metroya koyalım demiyorum elbette, kaldırım ihalesi yapılmasın bu iş için harcanacak paraya metro yapımı hızlandırılsın diyorum.
Ayrıca o özgürlük belediyeyle ilgili değil alkollü mekanda bile -aile var gençler- şeklinde uyarılıyoruz konakta yanımda erkek olmadan yalnız yürümek istemiyorum (sırf konakta da değil maalesef)
Genel seçimlerden bahsediyor olsak tamam sonuna kadar haklısın da izmirin içlerini de bilen bi izmirli olarak megaköy olarak kalmayalım istiyorum

Pink Freud dedi ki...

yaş tahta; gece ulaşımı mı?! ahh yarama tuz bastın :D ne ulaşımı burda allasen otobüs metro dolmuş hep 12ye kadar sonra nereye gitçeksek taksiye biniyoruz :D

gerisi önemli değil... dedi ki...

izmir her şeye rağmen güzeldir ve merak etme güzel kalır. esas megaköy istanbul çünkü :)

belediyeden kastım başka. o ruhsatları belediye verir, plajlar belediyelerin kontrolünde. hizmet denilen şey ise hastane, kaldırım, metro, yol olarak algılanıyor artık. ha bak, piknik alanları artıyor birde, her yer piknik alanı, maaile herkes her yerde piknikte.

istiklalin halini görmeni isterdim, ne demek istediğimi görürdün bak o zaman. çay içilen sokak araları bile bomboş artık :) turisttlere pansiyonlar yapacaklarmış o sokak aralarını, komedi gibi :) cadde müzisyenleri gözle görülür şekilde azaldı. barların sokak arasına sandalye koyup müzik yaptırdıkları yerler boşaldı. kötü be, valla bak. bırak megaköy olsun, denizi bok koksun, ama insanlar yanında birileriyle de olsa girip çıkabilsinler bir yerlere. çünkü tüm anadolu şu an çorak mı çorak. o çoraklığa toki binası yapsan, yollar döşesen, palmiyeler diksen, yıllarca değiştirilemeyecek kaldırımlar yapsan ne yazar.

bak bi de şöyle düşün, konser bahanesi ile bir sürü belediye çalışanını içeri attılar. şimdi o belediye ne yapabilir ki? veya çalışanları ne kadar ne yapabilir?

bence tüm izmir ödp'ye oy versin :)

chtrtm dedi ki...

12 güzel bir saat gel bir de Ankara'yı gör. Taksi ile gidilmez noktaların ulasımı 11 dedin mi biter. Metro 12 ye kadar calısır ama metronun ringleri 11:30 gibi biter...

A takımındaki telefon konusması ile İ. Gökçek'i hürmet ile anıyorum!

Pink Freud dedi ki...

gerisi önemli değil;tabi istanbulu bilmediğim için bir kıyaslama yapamıyorum belki görsem kaderime razı olurum :D

yaş tahta; taksi ile gidilmez noktalar neresi ki :S taksinin gitmediği yere otobüs nası gitsin? yoksa uzak olduğu için taksiyle gidilmez diyorsun :/

chtrtm dedi ki...

Tabi kasttettiğim uzaklığından dolayı taksi ile gidilmez diyorum. Örnek ben bir garip Eryamanlıyım, bir de Ankara'da taksi ücretleri diğer illere kıyasla oldukça tuzlu. İkisini kombosu arcage oyunlar misali 24 hit yazıyor cüzdana :)

Pink Freud dedi ki...

iyiniyetli3.kişi; tamam kabul edilebilir gerekçe olamaz fakat istanbulun sorunları olması daha normal 20 milyon nüfusu var gelgelelim izmir 4-5 milyon. Ben bu -daha kötüsünü düşünüp katlanma- olayına karşıyım. İstanbul kötü diye izmirin de kötü olması gerekmiyor üstelik de baş tacı yaptığımız yıllardır izmirin belediyesinden sorumlu bi partinin yönetimindeyken.
Sevdiğine sitem etmek gibi bir şey bu.