Sayfalar

Üniversite Etiketi

Etiketlere takılı kalmayın. Hayır hayır giyim markası etiketlerinden bahsetmiyorum. Gideceğiniz okulları bi şey sanmanızdan bahsediyorum. Bunu içinizde en duyarlılarınız en farkındalıklı olanlarınız bile yapıyor. Fetiş nesne haline getirdiğiniz üniversiteleriniz isminizin önüne sıfat getirmekten başka bir işe yaramayacak. X mezunu Gizem. Burberry giyen Gizem. Sırf X ünversitesi olsun diye öyle dandik bölümlere gidenler var ki... Sonra bir de övünecekler gittikleri okuldan, ailelerinin göğsü kabaracak eşe dosta caka satılacak. Aman yarappim!

22 sesleniş:

Esen dedi ki...

hangi üniversitedesin merakı yine sordu bana işte ben de ona sordum istanbul üniversitesi :) dedi nasıl yani sen mi dedim içimden tabi bölümünü sordum; orman endüstrileri mühendisliği asdfghjklşi

mosquito dedi ki...

Hah! Çok haklısın. Geçen gün birine aynen böyle diyordum. Bana gideceği okulun binasını gösterdi(?!) Ben de "yıkılmadıkları sürece bütün binalar güzeldir, fazla büyütüyorsun" dedim. Tabii ki beni dinlemedi. Kimse takmaz ki beni zaten =D

Pink Freud dedi ki...

Esen; Gene sana soran kişi pek övünmemiş sanki ya. Hayvan gibi çalışıp boğaziçi pdr ye giden tanıdık var yani :D

Mosquito; Anlayamadıkları içindir o takmama durumu (: bu arada bi yazının da altına yazmıştım ama sen hangi bölümdesin naptın?

hera dedi ki...

Sonunda hepimiz 657 e tabii olmayacak mıyız, peh...

Unknown dedi ki...

Gel bide bunu çevremdekilere anlat(:

mosquito dedi ki...

Ben henüz lise sondayım. :D

lorelai dedi ki...

üniversite giydiğin tişörtün markasıyla eşdeğer mi yani:O eğer bir üniversiteye gitmeye karar verdiysen(ki vakti zamanında bayağa düşünmüştüm bu konuyu,neden gidiyorum,acaba gitmemeliyim şeklinde)üniversite seçimi önemlidir.çünkü her üniversite bir vizyondur.her yere girebilecek puanı alan mühendis adayının odtü mü boğaziçi mi sorusunu kendine sorması gerekir örneğin.çünkü mezun olduğunda bakış açısı seçimine bağlı olarak farklı olacaktır.dandik bölüm de kime göre neye göre.bundan 20 sene önce hukuk devam zorunluluğu olmadığı için çalışanların gittiği bir yermiş ve herkes kimya mühendisliği istermiş.şimdi para kazanayım diye hukuk yazmayan arkadaşım yok gibi.20 sene önce dandikti şimdi kitleler ona koşuyor.bence eleştirilmesi gereken üniversite etiketi değil insanların "iş bulmak için" üniversite okumasıdır.üniversite iş bulma,para kazanma kapısı ya da bir etiket değil bakış açısıdır.

Pink Freud dedi ki...

hera; evet çoğumuz öyle ve o zaman bir anlamı kalmıyor hangi üniversite olduğunun

seren; ben de anlatamıyorum ki pek

mosquito; evet okul değiştirdiğinle ilgili bir yazı okuyup anlam verememiştim ben seni 93lü sanıyordum:D

Pink Freud dedi ki...

Lorelai; hayatının amacı bu mu yani odtü ye mi girsem yoksa boğaziçinin mi vizyonu daha iyi? Hangi vizyon allahım çıldırıcağım hangisine dahil olmalıyım :/ Üniversite bir ütopya haline gelmiş beyinlerde. Bazı bölümlerde evet okul önemlidir kişi düşünür ki istediğim mesleği nitelikli şekilde icra etmem için şurada olmam gerekir diye. Ama bunu yaşama gayesi bellemek şurayı kazanamazsam mahvolurum ya boğaziçi ya haftaiçi mantığı saçmalığın daniskasıdır. Hele derece meselesi yüzeysellikte boğulmaktır. Boğaziçine gittin diye bambaşka bir insan olmayacaksın sorunların çözülmeyecek harika arkadaşların harika ortamın olmayacak zekan artmayacak hocaların daha ilgili olmayacak. Her şey yine sana kalmış olacak yine çabanla bir şeyler elde edeceksin.
Dandik bölüm dediğim kişilerin okumak için okuduğu ne çok para kazanmakla ne de zevk almakla ilgisi olan yerdir. Boğaziçi psikolojiye puanı yetmediği için boğaziçi pdr okumak gibi. Pdr psikolojinin su katılmış halidir yani fen edebiyat fakültesi varken eğitim fakültesinde okumak -o bölümü sevdiğinden- olamaz. Para kazanmakla da alakası yoktur ister hakkari ünivde ister boğaziçinde oku alacağın para aynıdır.

lorelai dedi ki...

sen neden üniversite okuyorsun peki,madem hiçbir sorunun çözülmeyecek,madem her şey aynı bokluğuyla devam edecek,senin amacın ne şu an?

lorelai dedi ki...

derece yapmak da insanın başkalarıyla olan değil kendiyle olan derdi.o insanın derece yapma isteğini kınamak ya da alkışlamak aynıdır.kişinin kendisiyle alakalı olan bir şey bu.ben şahsen derece yapacak kadar çalışmıştım,yapmamış olsam bunalıma bile girerdim.istedim,çalıştım,aldım.yoksa başka biri ben istanbul hukuk istiyorum der,o kadar çalışır,derece yapmaz ama mutlu olur.başkalarını ilgilendiren bir mevzu değil bu.

Cyberduck dedi ki...

;) Ben fazla kasmayacağım;
Zira CTI ilgili konuda gerekli yorumu yapmış...

''Anlayana saz, anlamayana rampant rabbit bile az'' :D gibi abuk bir sözde spontane gelişiverdi...

http://www.posta.com.tr/turkiye/YazarHaberDetay/Tercih_rehberi.htm?ArticleID=81894

byvayet dedi ki...

boşversenize boşuna kasıyorsunuz. insanların çevrelerindeki insanları iş veya üniversite bilgilerine göre sınıflandırdığı,statü haline getirdiği dünyada;galatasaray,boğaziçi mezunuyum dediğinde bi bok olduğunu sanan insanlarla dolu bi dünyada boşuna dertleniyorsunuz.ama işin aslında bu olmadığı ileriki yıllarda ortaya çıkıyor. 40 lı yaşlarda boğaziçi,burberry ve black berry geride kalıyor ve toplumda-toplumu sittir et başını yastığa koyduğunda- kendinle baş başa kalıyorsun.Ama insanlar bunu anlamaz onlar için iyi çocuk olmalı saygılı olmalı hep iyi notlar almalı,bankacı olmalı,toki den bir ev ve bir araba almalısın.Onlar için hayat bu. Ben bu konuda kendimle gurur duyuyorum. Okul hayatım boktan olduğu için,okulda derslerle değil sosyal zekamla var olduğum için,cici kız olmadığım için ve "kendimi gerçekleştirdiğim " için.. Gizem sikiçi üniversitesine gider,sahte burberry giyer,kanye west dinler.Mimar olur 60 yıllık ömrü toki deki evi,şiledeki yazlığı,ortalama arabası,zengin ama onu aldatan kocası ve hanım hanımcık 4\4 lük çocukları ve ideal aile hayatıyla geçer.Mutlulıuktaki gibi aynı yollardan geçerek geberir.Sahte markaları,serdar ortaç albümleri,türk-müslüman değerleri ve sikiçyle birlikte gömülür.kimi francesca woodman olur,kimi örnek bankacı...

Pink Freud dedi ki...

Lorelai; ya sen her şey güllük gülistanlık olacak dünyan level atlayacak sandığın için mi gidiyorsun üniversiteye? Ben yıllardır ilgi alanım olan şeyi öğrenmek için gdiyorum da..
Ayrıca boğaziçine giden arkadaşlar var ama onlar belli amaç doğrultusunda gittiler derece yapıp zeka kanıtlamak için değil.

Cyber; evet adam haklı valla.

troublegumm dedi ki...

Bence bundan daha beter bir durum daha var. Kişi istemese de sürekli olarak gittiği üniversitenin etiketini taşımak zorunda kalıyor ve sırf bundan dolayı (asıl kişiliği sebebiyle değil) kimi zaman takdir edilse de genellikle yargılanıyor çevresi tarafından. Mesela çevremden bana karşı iğneleyici biçimde "X üniversiteliler böyle oluyor", "X üniversitesinde ya, o hiçbir şeyi beğenmez" ve "Biz cahiliz, sen bilgilisin. X üniversitesini de kazandın ya..." gibi cümleler sarf edilmişliği vardır. Bu cümleleri genelde üzerine kafa yorduğum ve değer verdiğim meseleler söz konusu olduğunda duyuyorum. Benim okuldan bağımsız öğrenme çabamı ve düşünmeye çalışmamı kimse takdir etmiyor. Ama zaman zaman da 'büyük adam olma isteğim', iyi üniversitelerde öğrenimime devam etme çabam takdir ediliyor. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu. Düz iki yüzlülük.

Pink Freud dedi ki...

bvyavet; ımm sen de dolmuşsun anlaşılan :/ ya ben hiç gururlanamıyorum şurada okudum buraya gittim diye belki sadece farklı hayat tecrübesi yaşadım diye bi avantaj hissedebilirim..

troublegumm; o da kıskançlık oluyor heralde. Aman zaten insanlar her şeyi etiketlemeye meraklı. Gerçi kendimi de çok dışında tutmayayım ben de yapıyorum bunu. Neyse senin derdin de dert tabi ama konumuz dışı :P

byvayet dedi ki...

yok ya gururlan hakikaten öyle.şu an nasıl ve ne olursa olsun ortalama halkın "ideal ekolü" statüsünde yaşamayan herkes kendiyle gurur duysun. isteyip te yaşayamayanlar değil,istemeyip yaşamayanlar gurur duysun. dediğim gibi; kimileri ideal orta sınıf insan olur.toki de evi arabası sırf bodrumda olsun diye aldığı sik kadar yazlığı,zengin ve aldatan kocasıyla yaşar,doğduğu semtin mezarlığına gömülür,torunlarından sonra dünyada bahsi geçmez,silinir...
kimileri orta sınıf türk müslüman kültürünün hor gördüğü francesca woodman olur,lars von trier olur,sertab erener marketinginin "markasını korumadı değerini bilmedi" dediği marketle sadece içki almak için ilişkisi olan amy winehouse olur.. ha onlarında arkasından lady gaga lar çıkıp onlara borçluyuz,yıldız kaydı falan demez mi? der. ama evren bilir,yazılır..

Supertramp dedi ki...

Üniversitelerin en büyük avantajı kendini geliştirmek için fazlasıyla boş zamanın olmasıdır:)Artık öss gibi bir illet olmayacağı için kafanda,sadece sınav zamanları çalışarak geçebiliyorsun ve geriye kalan tüm zamanlar kısmen senin oluyor.Hele ki benimki gibi devam zorunluluğu olmayan bir okulda okuyorsan kendine yeterince zaman ayırabiliyorsun gibi.Ne yapmak istiyorsan çabala bu dönemde ilerde bu fırsatın olmicak.Asıl amaç kendini geliştirmektir,başarılar:)

Pink Freud dedi ki...

bvyavet; bana bu örnek çok somut geldi yani tanıdığın ve sinir olduğun biri. Hemen hemen tahmin edebiliyorum genel davranışlarını :D Ve baya da bir toki nefreti de oluşturmuş. Neyse ya boşverelim en iyisi. Sayende Francescanın fotoğraflarını keşfetmiş oldum kazançlı gibi hissettim :D
Lady GaGa Amy'yi oynamak istiyormuş filmde onu mu diyorsun? Sesi nasıl benzetecekler acaba :/

Pink Freud dedi ki...

supertramp; valla benim kafamda hiç öss yoktu ona da göre bi puan aldım zaten :D Ama tabi üniversitenin olanaklarından yararlanmak lazım. Bişeylere katılırım bırakırım katılırım bırakırım maymun iştahlılık. Ama olsun çok seçenek var.

byvayet dedi ki...

yok cidden somut bi örnek değil,aslında sayılabilir. toki de bi gözlem izmir`i bilmiyorum ama izmit te insanlar toki den ev almak için babalarını satıcak durumdalar.paran varsa alırsın.ama paran yoksa nedir bu ev-araba-bide yazlık oldumu üçlemesi kardeşim.resmen hayat buna kurulu.insan hayatı bu kadar zamazingo olmamalı ya. aynen ben zaten boşvermeye çalışıyorum,boşveriyorum da ama senin blog zehirliyo beni:D
yok onu demiyorum. yani hani serge gainsbourglar,kurt cobainler ölür arkalarından yürüyen marketingler işte yıldız kaydı,ona borçluyuz,çok yetenekliydi falan derler ya.adamın karşısına geç küfür et daha iyi. lady gaga yı amy winehouse için konuşurken parçalamak istiyorum.bunun haddi olduğunu sanıyor.
ve sana bi şey söyleyim.geçen francesca gibi bi fotoğraf çalışması yaptım.direk ondan esinlendim ama ben kahverengi-sepya çalıştım.anneme gösterdim;tövbe tövbe dedi çatlak dedi güldü.10-15 dk. sonra onları bilgisayardan sil de hacklerler,tamire götürürüz falan başın belaya girer dedi.annem klasik şehirli,modern bir kadın. görsen kondurmazsın.ama gel gör ki bu siktiğimin değerleri öyle bi işlemiş ki,ben bile kurtulmaya çalışırken suçluluk duyuyorum...
amaan neyse ya yapmamam lazımdı gene yaptım.ama birikim:D insan 1 sene boyunca yalnız olunca allahın bloguna fikirlerini açıyor:D
sen de bir iki gırgır bişey yayınla da kafamızı bulalım :D ;)

Pink Freud dedi ki...

Yok yok izmirde toki gibi bi sorunumuz bulunmuyor, bi o problemimiz yok zaten aman diyeyim (: Şu marketing meselesi de çok kapsamlı bilmiyorum yorum penceresi gibi bi yerde çok derine inmek istemiyorum da bazı ünlüler bundan hoşlanıyor hani ne kadar farkındalıklı olgun olursa olsun :/
Ve türk halkı olarak giyimimizle daha doğrusu görünümümüzle medeni olsak bile kafa yapımız çok dar bilmiyorum kültür mü ne bu içimize işlemiş belki de araştırmamaktan ama öyle insanlar tanıyorum ki matematik dahisi bilgisayar programlıyor genelkültürlü vs ama anlamıyor yani anlatamıyorum bazı şeyleri. Hani çok içine kapalı bi toplum da değiliz neyse sosyoloji okuyunca daha iyi anlayacağım bunları artık açıklamasını da yaparım :D