Sayfalar

Kötülük Sorunu

Kötülük sorunu;"Tanrı iyi ise kötülük niçin var" sorusuyla özetlenebilecek sorun... Müslüman düşünürler bu soruya,"Kötülüğü yaratmak kötü değildir, ancak işlemek kötüdür" diye cevap vermişler. Peki şimdi ben küçük bir çocuğu alsam, çocuğa psikolojik baskılar uygulayıp fiziksel işkenceler yaparak büyütsem, psikopat bir cani haline getirsem -suçsuz- oluyorum. İnsanlar da geliyorlar dünyaya, bazıları doğdukları ilk günden beri azap çekiyorlar (çöpe atılan bebekleri düşünürsek) çeşit çeşit sıkıntı çekip, kötülüğe maruz kalıyorlar ve suçlu oluyorlar. Ah ah Tanrı(!) olmak varmış be.

6 sesleniş:

AlpereplA dedi ki...

İslam'a göre bunun açıklamasını daha geniş bir şekilde yapıyorum:

1. Tanrı iyiyi ve kötüyü yaratmıştır. Çünkü kötü olmasa insanların sınanmasının hiç bir anlamı kalmazdı.

2. Bir hadiste "Sebep olan yapan gibidir." denmektedir. Tanrı kötülükler işlensin diye yaratmamıştır. Yapılmasını yasakladığı şeyleri belirtmiş ve insanların buna itaat edip etmemesi onların sınavı olmuştur.

3. Herhangi bir insan iyi olan ona gösterildiğinde kötülüklerinden dolayı pişman olur ve kötülüklerinden vazgeçeceğine dair Tanrı'ya söz verirse işlediği günahlar silinir. Dahası bir insan deniz köpüğü kadar suç işlemiş olsa dahi Müslüman olmayı seçtiği ve bunda samimi olduğu zaman da kul hakları hariç bütün günahlarından arınır.

dipnot: kopyala&yapıştır değil.

leon dedi ki...

bence asıl sorun insanların sınanması.yani neden sınanıyoruz ki? doğar doğmaz dünyanın acılarıyla tanışanların ne suçu var o zaman.bnce burdan tek çıkan şey Tanrının egoist olduğudur.İslam yanlış yorumlanmıştır denebilir de.ben buna katılmıyorum insanları sınamak için kötüyü yaratmamıştır.biz iyi olsak kötü diye bir şey olmaz ki.kötü diye bir şey yoktur hatta.kötü iyiliğin olmadığı durumun sıfatıdır.hırs açgözlülük vb duyguları hiç yaşamazsak bunlardan zarar gören olmaz değil mi?ya da sadece hayatımız boyunca çocuk kalabilsek...kötülük atalarımızın mirası heralde hiç iyi olmamışlar ve şimdi sadece kötüyü görüyoruz gibi geliyor bana.peki bizim mirasımız ne olacak?

bir de her eski düşünürü takmamak lazım.eskiden çok az insan düşündüğü ya da düşündüğünü paylaşabildiğinden ünlü olmuştur.o müslüman düşünürler kim bilmiyorum ama düşünür olmalarına rağmen çok düşünmedikleri ortada.

Pink Freud dedi ki...

Bence de egoist .d
İslam düşünürlerinden kim var ki takılıcak?

leon dedi ki...

Mevlana.onun dışında Ömer Hayyam.ha dediğim isimleri islam düşünürü olarak görür müsün bilmem :) ben severim yani ondan.diğerleri hakkında pek fazla bilgim yok.ama ilgimi çeken biri de olmadı şimdiye kadar.:)

Pink Freud dedi ki...

Ömer Hayyam'ı İslam düşünürü olarak görmüyorum.d
Mevlana'yla ilgili bi kaç kitap okudum sevmedim çok sevgi pıtırcığı modunda.

nox dedi ki...

iyinin ve kötünün ötesinde