Sayfalar

Kim En Sevdiğin

"En"lere karar vermek her zaman için zordur.
Özellikle yokluğuna en dayanamadığın, ilgisine en muhtaç olduğun, uzağında kalınca en fazla özlediğin yani en çok değer verdiğin kişiyi seçmek zordur.
Şu hayatta en fazla kimi seviyorsun?

Benim tercihim babam.
Baba seni seviyorum.

Yok yok bu sıradan bir elektra kompleksinin uzantısı değil. Çocukken "babam gibi biriyle evleneceğim ben" desem de hatta annemi sevmesem de... I-ıh değil elektra değil.
Birisini güdüler ya da çıkarlar hariç sevemez miyiz sanki?
-Aslında hayır.

Tamam diyelim ki onu çıkarlarım için seviyorum ama genetik babam olduğu için değil. Beni sevdiği için seviyorum.
Peki o beni güdüleri sayesinde mi seviyor?
-Hayır çünkü babalık hormonu diye bir şey yok sadece kendini babalığa psikolojik olarak hazırlayabilir, biyolojik bir zorunluluğu yok. Zorunluluğu olmadığı halde beni ben olduğum için seviyor.

Belki de yeryüzünde bulabileceğim en anlayışlı en şefkatli ve çocuklarının kararlarına en özgürlük tanıyan baba o.
Mutlu olmak, şanslı hissetmek için en azından bir sebebim, babam var.

Baba seni seviyorum.


23 sesleniş:

miss şizoid dedi ki...

ortaokul yıllarında benim için de babamdı,sonra koptuk,düzelemedik...en sevdiğim sorusunu sorabilmek güzel,benim soruya bırak cevabı, seçeneğim dahi yok.

leon dedi ki...

babana da okut bence bu yazıyı.mutlu olur çokça:) blogu bilmiyorsa mektup yaz filan:) samimiyim süper olur.

deeptone dedi ki...

çok güzel.

ve çok şanslısın.

o da şanslı.

7.oda dedi ki...

babanı sevmen çok güzel de..
ben anneni sevmemen de takılı kaldım.
neden ki?

AlpereplA dedi ki...

güzel.

MeLLy dedi ki...

Ya hemen hemen her kadın, küçükken "Ben büyüyünce babamla evlencem" veya "babam gibi biriyle evlencem" demiş galiba; ben niye hiç böyle bir şey demedim yada düşünmedim acaba? Hayır babam da harika bi insandır ve ilişkimiz iyi olmuştur hep...
Allahallah sorun bende mi ki acep? :S

Pink Freud dedi ki...

Miss Şizoid; ilerleyen zamanlarda bence biri olucak en sevdiğin, en azından bir seçeneğin (=

Leon; geceleri uyumadan önce hemen hemen her gün ona sarıldıktan sonra yatıyorum, vay be ne kadar evcimenmişim meğer.d

Dbe; teşekkürler bu arada senden de iyi bi baba olur bence.d

7.Oda; annemle resmen farklı dünyaların insanlarıyız, iyi biri olabilir ama hiçbir ortak yönümüz hiçbir düşüncemiz aynı değil maalesef..

npv25; değil mi değil mi (=

Melly; ben çocukluğumda annemden çok babamla vakit geçirdim belki de sen babandan ziyade annenin yanında olmuş onu rol-model almışsındır o her ne kadar iyi olsa da (=

mosquito dedi ki...

Benim de en sevdiğim babamdır. Biliyorum onun da en sevdiği benim. Çok tuhaf bir ilişkimiz var bizim, şu an öyle olduğunu farkettim.

Yazının tamamı zaten güzel ama son cümlenden ayrıca etkilendim. :)

Pink Freud dedi ki...

Ben en çok babamı sevsem de, onun en sevdiği kişinin ben olduğum hakkında bi iddiam yok. Annemi daha çok seviyor olabilir. Hatta bir kere sormuştum; politik cevaplar vermişti.
En kötü ikinci kişiyimdir o da yeter ama (=

mosquito dedi ki...

Aslında emin değilim. Ama hissediyorum yani bilemiyorum ki belki öyle olmasını istediğim için bana öyle geliyordur. :d

MeLLy dedi ki...

Bilmiyorum ki, olabilir... Gerçi babam da çok ilgilenirdi benle... Bilmiyorum ki.. :S

Profösör dedi ki...

Böyle bir babayla tanışmak isterdim doğrusu. Çünkü ben de bir babayım. Hatta daha da ilerisi ikibuçuk aylık Mehmet Akif4in dedesiyim.

Eshevar dedi ki...

"Birisini güdüler ya da çıkarlar hariç sevemez miyiz sanki?" ya severiz bence ama ya.. ama neyse, belki ben çok abuk ve hatta belki yanlış düşünüyorumdur. veyahut sonucunda buraya çıkartılabiliyordur belki de her düşünce ama neyse.
bi'de babalar sevilmeyi çok seviyorlar bence, mutlu oluyorlar bununla falan.
ben bazen babamı sevdiğim kadar onu sevmiyorum. aynı anda. garip bir his.

Pink Freud dedi ki...

Mosquito; olsun her durumda güzel bi his :)

Melly; bak şimdi merak ettim, olur da psikoloji okursam öğreneceğim bu meseleyi .d

Prof; Mehmet Akif4 mü?.d

Eshevar; Babanı sevmediğin de "o"nu sevemiyorsun da ondan kasıt kim tam olarak?

MeLLy dedi ki...

Öğrenince bana da anlat... "Odipus kompleksi eksikliği" hastalığım falan mı vardı neydi... :p

MeLLy dedi ki...

Yok yaa, kız için olanı electra kompleksi miydi neydi... Aman her neyse işte... :D

Eshevar dedi ki...

babamı sevdiğim kadar da sevmiyorum gibi bir şey aslında o cümle, yazım hatası. çok uykum vardı o arada aslında falan >_>

Profösör dedi ki...

Mehmet Akif'in dedesi..

Pink Freud dedi ki...

Melly; elektra kızlar, oedipus erkekler için olanı .d

Eshevar; peki anladım, ben de başka en çok sevdiğin birinden bahsediyorsun sanmıştım.d

Prof; tamamdır.d

AlpereplA dedi ki...

(kopyala yapıştır'dan nefret etsem de daha iyi anlatamazdım bunu) miss şizoid'den alıntı yapmadan (hatta tamamen kopyalamadan) duramayacağım sanırım.

"ortaokul yıllarında benim için de babamdı,sonra koptuk,düzelemedik...en sevdiğim sorusunu sorabilmek güzel,benim soruya bırak cevabı, seçeneğim dahi yok."

MeLLy dedi ki...

Sevgili Pink Freud! Burda yeniyıl miminiz var efendim... ;)

http://mellynindunyasi.blogspot.com/2010/12/yeni-yl-yeni-yl-yeni-yl-yeni-yl.html

Pink Freud dedi ki...

npv25; bu durum senin dışında gelişti ama sanırım yapabileceğin bir şey yok o yüzden içini rahat tutmalısın. Ve senden de iyi bi baba olur bence bu arada .d

Melly;teşekkürler (:

AlpereplA dedi ki...

Pink: 4 sene oldu ya zaten alışıyor insan. İster istemez canımı sıkcak bir şey olmaktan çıktı bu durum. Ve bu arada saol :d