Sayfalar

Sinirliyim 1 2 3 ...

İzmir'de bile mahalle baskısı görüyorsak varın siz düşünün gerisini.
Ülkedeki dincilerin car car bağırıp yokluğundan şikayet ettiği oysa bizim iliklerimize kadar hissettiğimiz "din özgürlüğü" adı verilen iğrenç baskı yüzünden istediğimiz gibi yaşayamıyoruz. Öyle ki bu din anlayışı türk halkı tarafından saçma sapan yorumlanmış kokuşmuş bir kültür olarak üstümüze yapıştırılmıştır.
Tabi bu peygamber denen insanlar kendi zamanlarında kendi çıkarları paralelinde oluşturdukları din adı verilen öğretilerinin, ileride nasıl kitlesel facialara yol açacağını kestirememişlerdir veya kestirmişler fakat umursamamışlardır.
Ben halkı eğitmek diye bir şey olduğuna inanmıyorum.
Gerçek şu ki; her bardak kapasitesi kadar suyla dolabiliyor.
İşte bu yüzden küçük bardakların büyük bardaklar tarafından yönlendirilmesinde yönetilmesinde hiçbir sakınca görmüyorum. Hatta küçük bardaklara yasaklar konulmasını onların sınırlandırılmasını istiyorum. İstiyorum ki biz rahat edelim özgürce yaşayabilelim.
Buyur bir de burdan yak;
http://gundem.milliyet.com.tr/-bu-hayvani-bulun-/gundem/gundemdetay/11.08.2011/1425266/default.htm?ref=OtherNews

25 sesleniş:

Adsız dedi ki...

belki de sen küçük bardaklardan birisindir ve mahalle baskısı adı altında yasaklar koyarak sınırlandırarak onlar rahat edebiliyor ve özgürce yaşayabiliyordur.

Nobody dedi ki...

Hem de İzmir! Biz bu h.sonu taksimde sigara içerken yapayalnız olduğumuzu farkettik, dehşete düştük. Ama inat işte, üstüne bir tane daha yakıp püfür püfür içmeye devam ettik.

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de. Ama tabi, küçük bardağa büyük bardağa kim karar verecek orası karışık.

Pinky Freud dedi ki...

Hee adsız he

Nobody iyi yapmışsınız valla. Nasıl bir öfkeyle doldum anlatamam.

francesca; haklısın sanırım ona da büyük bardakları karar vericek tek sıkıntı büyüklüğün zenginlikle ve soylulukla karıştırılmaması :/

Adsız dedi ki...

mahalle baskısı her şekilde kötü birşey,kabul edilemez. fakat bunu tüm inanan insanlara atfederek ve böyle aykırı davranıp,entel havasına bürünerek yapmaya çalıştığınız şey çok komik.gerçekten çok güldüm,hala sizin gibiler var mı ya,dur tahmin ediyim.sen çocukluğunda çok asosyal biriydin,maddi durumunuz iyiydi.okulda fazla arkadaşın olmadı hiç ; çünkü sen "özeldin",çünkü sen gerçekten çok küçük bir bardaksın.insanın her zaman bir karşıt kültür grubunda kalıp,alt kültürün asosyal mamülleriyle beslenen psikopatoloji sahibi bireyleri olarak sizler kendi düşünlerinizle ölmeye ve hep asosyal yaşamaya mahkumsunuz.acıyorum...

Nora dedi ki...

Belki inkar edeceksiniz belki yaftalayacaksınız, ama siz bence şu anki hükümet yüzünden dinle ilgili tercihlere saygı duymayı unutmuşsnuz. Bu hükümet o kadar batırdı ve dini o kadar kulandı ki sırf taksmde oruç tutanlar çok diye ona bile sinir olur hale gelmişsiniz.

Siz de haklısınız çünkü artık insanlar da dini kullanarak bir yerlere gelmeye çalışıyor ve hatta nasıl olsa başımızdakiler de bizden diyerek, normal olan bizim gbi insanlara karşı üstünlükleri olduğunu düşünüyorlar. Ama bütün bu ortama ve koşullara rağmen gerçekten inanarak oruç tutan insanlara, "peygamber denen insanlara" gerçekten inananlara saygı duymayı unutmayın.

Pinky Freud dedi ki...

Adsızcan sen gülüyorsun ama ben ağlıyorum sorma sorma meğer hayatta beni en iyi tanıyan senmişsin...
Muhterem adsız hem tüm insanlara atfetme diyorsun hem de sizin gibiler diyorsun çelişkiden ibaretsin. Üstelik ben kimim haberin dahi yok.
Sen sadece kafanda yarattığın entelektüel kitleye uyarlamaya çalışıyorsun beni. Sherlockçuluk oynama canım beceremiyorsun.
Sana tavsiyem genelleme yapma gözlem yap. Ufkun açılır belki zincirlerini kırarsın:P
Psikopatoloji demek vay kullanabildiğin bu kelime için seni tebrik ederim yalnız kaçırdığın bir şey var gene eğer psikopatolojik sorunlarım varsa bu benim suçum mu eğer doğuştan ya da çevrem yüzünden sağlıklı bir beyin işleyişim yoksa nasıl saldırabilirsin bana? Genetik olarak beynimin normal insanlardan farklı olmasından kim sorumlu? Ay neyse adsızcan hırs yapmadan şu son söylediklerimi bi düşün

Pinky Freud dedi ki...

Nora; Taksimde oruç tutanlar çok diye sinirim mi bozulmuş? Ben kendisi gibi olmayanlara tepki gösteren dindarlara sinir oldum?
Orucunu tutsun ona ne lafım olacak ya da istediğine inansın ama benim özgürlüğümü kısıtlamasın. Ülkemizde bu olamıyor. İnançlara saygı adı altında bize baskı uygulanıyor. Benim de oruç tutan ama beni yadırgamayan arkadaşım var.
Ben onların gerçekten peygamber olduğuna inanmıyorum sonuçta küfretmedim bu saygısızlık mı oluyor peygamberlere insan demem? Örnek veriyim müslümanlar hinduları hep aşağılar ineklere tapıyor salaklar ahah vs bunları duyduğunda da irrite oluyor musun? Ya da Marx sevmezler onlardan biri de bu Marx denen filozof şeklinde konuştuğunda rahatsız oluyor musun?
-Tabii ki hayır.

Adsız dedi ki...

saldırdığm şey senn psikopatolojik oluşun değil,ayrıca psikopatolojinin sadece çevresel değil,bedensel nedenlerden kaynaklandığnı da çok çok iyi biliyorum. Ben de izmirde yaşyrm, izmirde doğdum. Malesef bazen böyle üzücü şeyler olabiliyor ; ama bunları yapan kişilerin yaptığı yanlış davranışlarının kaynağı olarak gösterdiği düşünceler,bu düşünceye sahip diğer insanları suçlu - senn tabirinle "küçük bardak"- yapmaz. Kişilerin yaptığı davranışlar o kişiyi bağlar...arkasıba sığındığı düşünce ve o düşünceye sahip bireyler suçlanamz...psikopatolojik dedim özür dileri,...iyi geceler.

Konuşma Baloncuğu dedi ki...

Bende mimlisin :)

AlpereplA dedi ki...

Kısa veya açık giyilmemesi baskısının dinin bir yaptırımından çok açık giyinen birini görür görmez ağzı sulanan öküzlerden kaynaklandığı kanaatindeyim.

Her ne kadar müslüman şort giyebilir ya da açık giyinebilirse müslüman olmayan bir aile de kızına açık giyinmemesi yönünde baskı uygulayabilir. Boşu boşuna böyle bir sorunu da din kavgasına dönüştürmeyin ki kurunun yanında yaş da yanmasın. Kim suçluysa gerçekten onu suçlu görelim.

Nora dedi ki...

Pink Freud haklısın önce belirtmeliydim, taksimde oruç tutmada seni kastetmemiştim, nobody i kastetmiştim. İnsanlara baskı uygulandığının farkında olduğum için yazında haklı olduğunu da belirtmiştim zaten. Benim yorumum tepki niteliğinde değildi. Bütün yorumu tamamen yanlış anlamışsın. Biraz fazla tepki göstermişsin. Burası fikirlerimizi paylaştığımız bir yer sonuçta. Ben peygamberlere insan demene neden tepki göstereyim, sen "peygamber denen insanlar" ifadesinin ne anlama geldiğinin gayet farkındasın, küçümseme anlamına geliyor. Bunu kastettiğimin de farkındasın. Müslümanların hinduları küçümsediğini ve bunu yanlış bulduğunu yazmışsın ama kendin aynı şeyi yapıyorsun.

Ben seninle düşüncelerimi paylaşıyorum. Sen beni hiç tanımadan yargılayamazsın. Bana irrite oluyor musun, rahatsız oluyor musun diye sorup, benim yanıtlamam gereken şeyleri kendin yanıtlamışsın. Ben ne desem de söylediklerimden çıkaracağın yine yanıtların kadar basit olacaktır.

Burak Özkan dedi ki...

Bardak konusuna katılmıyorum. Sert bir çıkış olmuş. Çünkü herkes tarafından yoruma fazlasıyla açık bir konu. Kimin büyük kimin küçük bardak olacağı...

Peygamberlere gelince, saygı duyulmasını bir kenara bırakacak olursak, günümüzde biri kendini peygamber ilan ettiğinde kolaylıkla deli damgası yiyebiliyor. Ama insanların inançlarına elbette saygı duyulur, orası ayrıdır. Kendi adıma dinin özünde yatan ile alıp veremediğim hiçbir şey yok. Ama malesef teorideki dinle pratikteki din birbirine hiç uyuşmuyor. Tek sorun da bu işte.

Bu arada Adsız adlı kişinin bir insanın kişiliği üzerine söylediği şeyler gerçekten tatsız olmuş. Böyle değerlendirmeler hiç kimse için yapılamaz. Çünkü söylemesi çok kolaydır. Ben yerinde olsam, onları söylerken bile rahatsızlık duyardım. Kimse hakkında bu kadar kolay konuşamayız. Kimsenin hayatı o kadar kolay genel-geçer değildir. Bir başkasının hayatı hakkında değerlendirme yaparken biraz daha dikkatli davranalım lütfen.

Kaldı ki söyledikleri doğru olsa bile, asosyal bir çocukluk geçirmek öyle hafife alınacak bir şey değildir. Hem durumu böyle görüp, hem de nasıl böyle kolay saldırgan olunur anlamıyorum. Hiçbir çocuk, çocukluğunu kendi belirlemez neticede. Biraz daha empati.

Hep asosyal yaşamaya mahkum olmak. Dediğin gibi sayın adsız; gerçekten çok acı bir durum. Umarım hiçbirimiz böyle bir yaşamı yaşamak zorunda kalmayız.

Ortamı sakinleştirmek adına; Cem babadan gelsin:

http://www.youtube.com/watch?v=YP7ghF9pwys&feature=feedlik

Pinky Freud dedi ki...

Alper; yok ondan bahsetmiyorum başıma tamamen tahmin edemeyeceğin bir şey geldi.
Zaten seni böyle konuların dışında tuttuğumu biliyorsun.

Konuşma baloncuğu; tamam bakıyorum :)

Pinky Freud dedi ki...

Nora; yoo ilk yorumunu gayet beğenmiştim benimki de seninkine tepki niteliğinde değildi. Gerçekten.
Ama şöyle bir durum var kendini şartlamışsın seni yaftalayacağıma dair.
Peygamber denen insanlarda tabii ki bir küçümseme var ama onları insan olarak değil peygamber makamında küçümsüyorum yani peygamber olduğunu iddia edip aslında sadece basit birer insan olanlar diyorum. Yani ulvi bir konumdan sıradan insan konumuna getiriyorum. Bunda hala yanlış bir şey görememekteyim.
Benim anlatmaya çalıştığım şey insanların kendi dinleri olunca aşırı hassaslaştığı ve herhangi bir fikirde hemen saygısızlık yapıldığını düşünmesi. Ki sen de böylesin yani saygı duymayı unutma dediğine göre.

Pinky Freud dedi ki...

Burak aşağı yukarı biliyoruz işte büyük bardak kim küçük bardak kim. Mesela kuran kurslarındaki yaş sınırlaması giderek aşağı düşüyor. Ben yasaklanmasından yanayım. Çocuklar zorla gönderiliyor böyle yerlere resmen beyinleri yıkanıyor ya. Hangi çocuk zevk alarak gidebilir ki zaten böyle yerlere allasen? İstediği dini seçsin büyüdüğünde ama öyle bir sistem oturtmuş ki islam daha aklı başında olmayan bireylerin bilinçaltına şeytan cehennem gazap zebani gibi şeyler sokuyor. Ve bilirsin fobiler çocuklukta oluşan takıntılı korkulardır. Düşününce çocuklar için ne kadar tehlikelidir böyle şeyler ya.
İşte neyse özetle büyük bardaklar başta olmadığı sürece halk küçük kalacak.
Onun dışında söylediğin her şeye katılıyorum zaten.

Burak Özkan dedi ki...

Evet, şimdi oturdu kafamda. Baştaki bardaklar gerçekten çok büyük olmalı. Böylece kapasiteleri geniş olur ve doldurulma konusunda sıkıntı yaşamazlar. Birçok konuya ön yargıyla yaklaşıp, onu bunu yasaklamaya çalışanların bardaklarının yeterince büyük olmadığı ortada. Taşmaya çok müsaitler.

Kur-an kurslarının işleyişleri tam nasıl oluyor bilmiyorum ama hiçbir çocuğun o yaşlarda -dini- bir eğitime keyifle gidebileceğini sanmıyorum. Kaldı ki daha doğmadan dininin ne olduğunun belli olması, neye inanman gerektiğini sana söylemeleri başlı başına bir vukuat. Ama yanlış anlaşılmalara karşı tekrarlıyorum; bu pratikte olan bir hatadan kaynaklanıyor işte. İnsan birçok konuda olduğu gibi, kendinin bağlı olduğu bir şeye bir başkasının bağlı olmaması konusunda saçmalayabiliyor, dediğin gibi.

bir insan nasıl pink floyd'u sevmez ki, anlayamıyorum yani. pink floyd sevmeyen ölsün. :D

Pinky Freud dedi ki...

Burak şu bağlılık konusu gerçekten çok saptırılıyor. Çocuğu kendi dininde olmadığı için evlatlıktan reddedenler var. Üstelik ben neden direkt müslüman doğuyorum? Çünkü islama göre her çocuk müslüman doğar. Zihniyeti görüyor musun bide bunlar hristiyanlıktaki vaftize laf söylerler.

Nora dedi ki...

haklısın yargılayıcı yaklaşmamam gerekir. saygı duyuyorum düşüncelerine. kuran kursları konusunda da işleyiş aynen şöyle; 5 yaşımdayken bir arkadaşım gidiyordu. çocukluk tabi merak ettim ne yapıyorlar, tutturdum ben de gelicem, tabi tırnağımda kırmızı ojelerim salına salına gidiyorum. girdim tabi verilen ilk tepki, bir daha bu şekilde gelme, oldu. O andan itibaren de nefret ettim zaten.

Pinky Freud dedi ki...

Nora evet şaşıracaksın belki ama ben de gitmiştim kısa bi süre neyse mesele tatlıya bağlandığına göre sorun yok :)

Nora dedi ki...

aynen :)

Adsız dedi ki...

Bi kitap yazmışsın diye entel havalara giriyosun dinleri dilin çatır çutur yargılıyor bilmeden. peygamber denen insanlar şeklinde küçümsüyorsun varsayalım peygamber değiller normal insanlar ama emin ol hepsi senin kitabından daha iyi şeyler yazmışlar.. istediğim gibi giyinememekten bende şikayetçiyim ama dinine düşkün insanlardan değil abazalardan rahatsız oluyorum şahsen.dini bilseydin böyle cahil cahil konuşmazdın.. he bu arada ben hayatımda kuran kursuna gitmedim.. Hayat boş şevişip ölücez mantığındasın sanırım ama malesef öyle değil.. o malum organından başka organlarında var hisset.. bu şekilde giderse daha çok üzülürsün sen.. bide çok hırçınsın ekşide de dalga geçiolar senle.. mantıklı ve sakin cevaplar verde hala ergen olduğunu çaktırma..

Pinky Freud dedi ki...

Adsızsu şimdi canım twitterdaki pink freud değilim ben, çok önce almıştım blogu diğer pink freuddan haberdar değildim. Ama twitterdaki pf ile aramızdaki farkı anlayamayacak kadar gerizekalıysan benim suçum ne :D

Adsız dedi ki...

Ergen halin pek fenaymış. Bardak meselesi de saçmalığın daniskası. Çobanın oyuyla benimki bir mi deseydin tam olacakmış.

Kafayı toparlamışsındır diye umuyorum, bi miktar zaman geçmiş aradan.

Pink Freud dedi ki...

Adsız sen bir yazıya direkt hiçbir gerekçen olmadan saçmalığın daniskası diyorsun senin de olgunluk halin pek fena yani :D
Evet çobanın oyuyla benim oyum bir değil benimkiyle de bir sosyologun oyları bir değil. Bu konuda aristonun siyaset felsefesini benimsiyorum sen kimin görüşlerini savunuyorsun canım?